17 Οκτ 2013

Υδροθεραπεία: το τρέξιμο στο νερό μειώνει τα φορτία στο σώμα


    Η υδροθεραπεία είναι μια μορφή φυσικοθεραπείας που πραγματοποιείται στο νερό. Η άσκηση στο νερό είναι ωφέλιμη στην βελτίωση της λειτουργικότητας, της φυσικής κατάστασης, της ισορροπίας, του συντονισμού, της ευλυγισίας και της δύναμης. Στους ασθενείς αρέσει να ασκούνται στο νερό καθώς το νερό έχει την ιδιότητα να υποστηρίζει το βάρος του σώματος, να μειώνει τα φορτία στις αρθρώσεις και να κάνει την κίνηση πιο εύκολη με λιγότερο πόνο.  Οι αθλητές μπορούν να τρέξουν στο νερό ως μέρος της προπόνησης τους. Οι ασθενείς μπορούν να τρέξουν στο νερό για να μειώσουν τον πόνο ή τα φορτία στις αρθρώσεις κατά τη διάρκεια της αποκατάστασης.
 
   Μια έρευνα δημοσιεύτηκε πρόσφατα, προσφέροντας νέα αποτελέσματά σχετικά με την ικανότητα του νερού να μειώνει τα φορτία κατά την διάρκεια του στατικού τρεξίματος. Πιο συγκεκριμένα, στην έρευνα αυτή συμμετείχαν 22 άτομα (11 άνδρες και 11 γυναίκες). Οι ερευνητές κατέγραψαν τα φορτία στο σώμα κατά τη διάρκεια στατικού τρεξίματος στη στεριά, με βύθιση στο νερό έως τα ισχία, με βύθιση έως των θώρακα. Επίσης, εξέτασαν και τις μεταβολές στα φορτία σε τρεις διαφορετικές ταχύτητες 90, 110, και 130 βήματα το λεπτό. Όπως ήταν φυσικό τα φορτία ήταν λιγότερα κατά το τρέξιμο στο νερό σε σχέση με την στεριά, ενώ υπήρχε μείωση των φορτίων 40% με βύθιση έως τα ισχία και 50% με βύθιση έως το θώρακα. Κατά την διάρκεια του τρεξίματος στην στεριά τα φορτία ήταν μεγαλύτερα εφαρμόζοντας μεγαλύτερη ταχύτητα τρεξίματος. Ενώ μέσα στο νερό δεν παρατηρήθηκε αύξηση των φορτίων με την αύξηση της ταχύτητας τρεξίματος.   


   Το τρέξιμο στο νερό είναι μια δημοφιλή άσκηση για τη διατήρηση της φυσικής κατάστασης και τη μείωση των φορτίων στις αρθρώσεις. Στους αθλητές υπάρχει το πρόβλημα της απώλειας της φυσικής τους κατάστασης μετά από έναν τραυματισμό και αυτό μπορεί να έχει επιπτώσεις στην συνέχεια της σεζόν. Έτσι είναι σημαντικό να βρεθούν τρόποι για την ασφαλή επιστροφή μετά από έναν τραυματισμό, και το τρέξιμο στο νερό μπορεί να αποτελέσει μια ακόμα επιλογή. Η άσκηση κατά την διάρκεια της επιστροφής από έναν τραυματισμό είναι απαραίτητο να είναι ελεγχόμενη ώστε να μην επηρεάζει τις διαδικασίες επούλωσης και να μην προκαλεί πόνο.  

  Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υδροθεραπεία απευθυνθείτε στο φυσικοθεραπευτή σας.

 Πηγή:Journal of Orthopaedic & Sports Physical Therapy 2012;42(5):445. doi:10.2519/jospt.2012.0504
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...