20 Ιουλ 2014

Ασκήσεις πυελικού εδάφους

Το πυελικό έδαφος είναι μια επιφάνεια που αποτελείται από πολλά στρώματα μυών, τα οποία εξαπλώνονται εντός της λεκάνης και περιβάλλουν την ουρήθρα, τον κόλπο και το ορθό.




Η σωστή λειτουργία του πυελικού εδάφους είναι σημαντική γιατί:

α.Παρέχει υποστήριξη στα πυελικά όργανα και τα περιεχόμενά τους
β. Παρέχει έλεγχο του σφιγκτήρα και των ανοιγμάτων του περινέου
γ. Λειτουργεί σε αναπαραγωγικές και σεξουαλικές δραστηριότητες

Η χαλάρωση των μυών του πυελικό εδάφους μπορεί οδηγήσει σε:

α.Ακράτεια ούρων
β.Ανεπαρκή υποστήριξη των πυελικών οργάνων με αποτέλεσμα αυτά να πέφτουν από τη φυσιολογική τους ευθυγράμμιση (πρόπτωση).
γ.Διαταραχή κινητικού ελέγχου οσφύος

Αν εμφανίζετε ακράτεια ούρων ή είστε γυναίκες που έχετε γεννήσει το πιο πιθανό είναι να εμφανίζετε χαλάρωση των μυών του πυελικού εδάφους. Επομένως, οι ασκήσεις ενδυνάμωσης αυτών των μυών θα μπορούσαν να σας ωφελήσουν. Επίσης οι ασκήσεις αυτές θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ένα πρόγραμμα αποκατάστασης του κινητικού ελέγχου της οσφύος σε περιπτώσεις οσφυαλγίας, για την ενίσχυση της ενεργοποίησης των σταθεροποιών μυών της μέσης.

Ασκήσεις:

Η θέση σας μπορεί να είναι ύπτια ή πλάγια αρχικά και προοδευτικά μπορείτε να προχωρήσετε σε καθιστή ή όρθια θέση.

Για να μάθετε να εκτελείτε σωστά τις ασκήσεις σφίξτε τους μύες της πυέλου σαν να προσπαθείτε να σταματήσετε τη ροή των ούρων. Φανταστείτε ότι είστε σε ένα ανελκυστήρα, όταν σφίγγετε αυτός ο ανελκυστήρας ανεβαίνει και όταν χαλαρώνετε θα πρέπει σταδιακά να κατεβαίνει.

Συσπάτε για 10 δευτ. και χαλαρώνετε μετά άλλα 10 δευτ. Εκτελείτε αυτή την ακολουθία 12-15 φορές, 3 φορές την ημέρα. Αν δεν καταφέρνετε στην αρχή να διατηρήσετε τη σύσπαση για 10 δευτ.. μπορείτε να ξεκινήσετε με κρατήματα των 2-5 δευτ/των.

Παρατηρήσεις:

1. Η κύστη σας θα πρέπει να είναι άδεια και να θυμάστε τον ανελκυστήρα (είναι πολύ πιθανό λόγω κόπωσης αντί για το πυελικό έδαφος να συσπώνται αντισταθμιστικά οι γλουτιαίοι, οι κοιλιακοί ή οι απαγωγοί του ισχίου)

2. Για την πλήρη επαναφορά των μυών του πυελικού εδάφους απαιτείται προσπάθεια 6 μηνών.
 
Λιβέρης Νίκος & Τσαρμπού Χάρις
Φυσικοθεραπευτές
Πτυχιούχοι ΤΕΙ Πατρών
- See more at: http://ephysio-kinisis.blogspot.gr/2014/06/rixi-prosthiou-xiastou-sundesmou-epidimiologia-mihanismoi-traumatismou-antimetwpish.html#sthash.6mtmp86T.dpuf
Χάρις Τσαρμπού & Νίκος Λιβέρης
Φυσικοθεραπευτές

Λιβέρης Νίκος & Τσαρμπού Χάρις
Φυσικοθεραπευτές
Πτυχιούχοι ΤΕΙ Πατρών
- See more at: http://ephysio-kinisis.blogspot.gr/2014/06/rixi-prosthiou-xiastou-sundesmou-epidimiologia-mihanismoi-traumatismou-antimetwpish.html#sthash.6mtmp86T.dpuf
Λιβέρης Νίκος & Τσαρμπού Χάρις
Φυσικοθεραπευτές
Πτυχιούχοι ΤΕΙ Πατρών
- See more at: http://ephysio-kinisis.blogspot.gr/2014/06/rixi-prosthiou-xiastou-sundesmou-epidimiologia-mihanismoi-traumatismou-antimetwpish.html#sthash.6mtmp86T.dpuf
Πηγές:

Jean E. Kincade, Molly C. Dougherty, Jan Busby-Whitehead, John R. Carlson, William B. Nix, Dwan T. Kelsey, Fay C. Smith, Georgia S. Hunter, Amy D. Rix. Self-Monitoring and Pelvic Floor Muscle Exercises to Treat Urinary Incontinenc Urol Nurs. 2005;25(5):353-363.

Carolyn Kisner & Lynn Allen Colby. 2003. Θεραπευτικές ασκήσεις βασικές αρχές και τεχνικές. Απόδοση στα Ελληνικά- Επιμέλεια: Κίμων Σπυριδόπουλος & Σάτκα Γεωργία. Ιατρικές Εκδόσεις Σιώκης
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...